אדום בנשמה – תכנית אסטרטגית להעמקת מחוברות העובדים ב HOT

אדום בנשמה – תכנית אסטרטגית להעמקת מחוברות העובדים ב HOT

אדום בנשמה – תכנית אסטרטגית להעמקת מחוברות העובדים ב HOT

 ניסו אדטו, מנהל אגף הדרכה ופיתוח ארגוני, Nisso.Adatto@hot.net.il 

פרויקט "אדום בנשמה" הינה תכנית אסטרטגית שחטיבת משאבי אנוש מובילה בחברת HOT להגברת מחוברות העובדים. ייחודה של תכנית זו באה לידי ביטוי במספר מישורים.

ראשית, בהיקף פעילותה ובמספר הרבדים שבהם היא מתקיימת. שנית, בשיתוף הפעולה ההדוק שמתקיים בתכנית זו עם הזרועות העסקיות של החברה,  לרבות חטיבת השיווק, שאמונה על מחוברות הלקוחות, ולבסוף בתוצאות הדרמטיות שהתכנית הצליחה לחולל בתוך חודשים ספורים בלבד בתחושת המחוברות של העובדים, שהובילה בין היתר לחיזוק תחושת המחוברות של הלקוחות. כל זאת כמובן בנוסף למאמצים ולמהלכים שחטיבת השיווק הובילה בתכנית נפרדת.

הצורך לחיזוק המחוברות של העובדים והלקוחות עלה בנקודת משבר השירות שהחברה חוותה בשנת 2015, אשר "זלג" ופגע בתחושת המחוברות של העובדים. עם כניסתה של מנכ"לית החברה טל גרנות גולדשטיין לתפקיד, היא הציבה את העמקת מחוברות העובדים כאחד מהיעדים האסטרטגיים של החברה. הנחת העבודה שליוותה את הפעילות הייתה שרק עובדים אשר מאמינים בעוצמות החברה וגאים במותג, יכולים לייצג אותה באפקטיביות בפני הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאלים.

התכנית "אדום בנשמה" מבוססת על 3 שלבים:

  • אבחון
  • גיבוש והטמעת תכנית פעולה
  • מדידה

שלב האבחון

האבחון נועד למפות את הפערים והציפיות בקרב העובדים, בכדי למקד אותנו בשלב גיבוש התכנית על המאמצים המרכזיים שנדרשים ליצירת השינוי. ביצענו אבחון ארגוני רחב שכלל:

  • מערך שולחנות עגולים עם עובדים בדרגים שונים
  • שאלוני תפישות עובדים
  • איסוף שיטתי של מידע במתחמים לא פורמליים (שיחות פרוזדור, פינת קפה וכד') שסייע בהבנת הנרטיב הספונטני

תכנית הפעולה

לאחר איסוף הצפיות ואמירות העובדים והמנהלים, גיבשנו תכנית פעולה שכללה עשרות רבות של פעולות שאיגדנו ל 5 - קטגוריות פעולה:

  • תקשורת פנים ארגונית
  • חיבור לתוכן - עובדי HOT נהנים ראשונים
  • Red Inside
  • Red Outside
  • הוקרה והערכה

מדידה

המדידה ראשונה התבצעה מייד בתחילתו של המהלך כחלק מתהליך האבחון. שאלנו את העובדים שאלות המלצה על מוצרים ושירותי החברה לחברים, ועל HOT כמקום עבודה.
מדידה זהה נוספת התקיימה לאחר 6 חודשים וראינו עלייה מובהקת בכל השאלות. מספר חודשים לאחר מכן השתתפנו בסקר BDI - דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן. הממצאים המרכזיים שעלו בסקר החיצוני היו:

  • שיעור העובדים הגאים לעבוד בחברה עומד על כ- 94% ומרביתם מעוניינים להתקדם בחברה.
  • 3 מתוך 4 המשיבים על סקר BDI, ציינו את HOT כאחת מתוך חמשת חברות במשק הישראלי שהם היו בוחרים או ממליצים לחבריהם לעבוד בה.

סיכום

בד בבד עם השיפור שנראה במידת המחוברות של העובדים, ניתן היה לראות שיפור דרמטי במידת המחוברות של הלקוחות והביצועים התפעוליים של החברה.

חשוב לציין שהפרויקט לא תם ולא נשלם. הפעילות תמשיך גם ב 2017 ותהווה חלק מרכזי מתכנית העבודה. 

הגוף המקצועי המוביל בישראל לקידום תחום משאבי אנוש

אתר קהילת מומחי ומומחיות ניהול משאבי האנוש בישראל. הוקם על ידי העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי האנוש בישראל - מלכ״ר שמטרתו היא קידום מקצוע ניהול משאבי האנוש והעוסקים בו.

השארת פרטי מתענינים

לקבלת מידע נוסף, נשמח לשמוע מכם

אנא השאירו פרטיכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם למידע נוסף
אדום בנשמה – תכנית אסטרטגית להעמקת מחוברות העובדים ב HOT
הגוף המקצועי המוביל בישראל לקידום תחום משאבי אנוש

אתר קהילת מומחי ומומחיות ניהול משאבי האנוש בישראל. הוקם על ידי העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי האנוש בישראל - מלכ״ר שמטרתו היא קידום מקצוע ניהול משאבי האנוש והעוסקים בו.

למידע נוסף ויצירת קשר