אסטרטגיית מיתוג מעסיק ככלי תומך גיוס

אסטרטגיית מיתוג מעסיק ככלי תומך גיוס

אסטרטגיית מיתוג מעסיק ככלי תומך גיוס 

נטע פיס, דירקטור משאבי אנוש ואדמיניסטרציה, גיגיה

תחום הגיוס, הוא תחום ליבה בו עוסקים אנשי משאבי אנוש בארגונים. הוא מרכז סביבו עיניין רב מצד כלל בעלי העיניין והוא בעל השפעה מכרעת על ביצועי הארגון כמו גם על התרבות הארגונית וחווית העובד בחברה. הציפייה של הארגון לעמידה ביעדי גיוס מייצרת מצב בו הזרקורים תמיד מופנים אליו ביום יום, ובעת גדילה ארגונית עוד יותר. השוק בישראל מהווה קרקע אתגרית מאוד לעוסקים במלאכת הגיוס. ארגונים בתחומים דומים משתדלים להיות תחרותיים ובכך לעמוד בציפיות המועמדים והעובדים.

אסטרטגיית מיתוג מעסיק, היא הבנת הצעת הערך הארגוני והיכולת להגיש אותו לקהל היעד. כלומר בעיני, מיתוג המעסיק, הוא היכולת של ארגון להגיש את ה-X פקטור של הארגון, לקהל היעד, ועדיף באופן חוויתי. יש בו ליצר חווית מועמד שונה כלפי קהל היעד, שכן כל אינטראקציה עם קהל היעד, מקבלת תשומת לב מיוחדת אשר מביאה לידי ביטוי את הצעת הערך של המעסיק או במילים אחרות, מדוע כדאי למועמד לבחור בארגון אשר הציע לו הצעת עבודה אצלו.

בגיגיה החלטנו לאמץ את אסטרטגיית מיתוג המעסיק ועשינו זאת בשלושה שלבים מרכזיים:

שלב ראשון - גיבוש הצעת הערך לעובד

יצרנו והסכמנו מהי הצעת הערך לעובד (Employee Value Proposition=EVP) .
המטרה ביצירת ה EVP הוא ליצר שפה בה נוכל לתקשר את המסרים שבחרנו בכל נקודת מפגש עם מועמדים – וגם עובדים. הבחירה במהלך כזה היא לא שגרתית ביחס לשוק. בדרך כלל פוסחים על השלב הזה, ומיצרים נוכחות אד הוקית בהתאם לפרויקט מסויים. הדרך בה פעלנו ליצירת EVP היא תחקיר 360, על מה זה אומר לעבוד בגיגיה. עשינו זאת על ידי ראיונות, תצפיות ואיסוף מידע עם המייסדים, מנהלים, עובדים ומועמדים. התחקיר נשען על שאלות: מדוע טוב לעבוד בגיגיה? מה דרך התקשורת שנרצה לאמץ למול קהל היעד? מיהו קהל היעד? מהי התרבות הארגונית אותה נרצה להחצין?

שלב שני - יישום

יוצאים לדרך- השלב המעשי. מיפינו את כל הזירות שאנחנו נמצאים בהן והמקומות בהן יש לנו אינטראקציה עם מועמדים – ו"הזרקנו" את הצעת הערך פנימה. גזרנו תתי פרויקטים בהובלת HR, אשר לכולם קו משותף, שפה משותפת ומטרה אחת: להיות על המפה בזירת הגיוס הטכנולוגי של הסטארט אפים בישראל, וליצר תשתית חזקה לגיוס אגרסיבי לאורך זמן. דוגמאות לפרויקטים: תיאורי משרה, חווית מועמד פנים ארגונית, חווית מועמד בתהליך מול HR, אתר קריירה כולל סרט תדמית, פתיחת עמוד פייסבוק, שגרת MEET UPS טכנולוגיים, PR ועוד.

שלב שלישי - שגרת מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק זה לא משהו שעושים כי זה טרנדי – אלא על מנת לעמוד ביעדים עסקיים מוגדרים מראש. פעילות שוטפת של מיתוג מעסיק היא אתגר לא פחות משמעותי, מאימוץ האסטרטגיה והפעילות התשתיתית המתוארת בשלב שני. שגרת מיתוג מעסיק תתאפשר אם כלל הארגון, החל מההנהלה הבכירה, דרך מנהלי הביניים וכמובן העובדים, נרתמים אליו. בגיגיה צוות HR  הוא הסמן המוביל המקצועי, זה שממריץ ומכניס דלק להמשכיות השגרה.

ורק טיזר לבאות, חלקים ממיתוג המעסיק הוטמעו אצלנו בתהליכים פנים ארגוניים כמו, תקשורת פנים ארגונית, תהליכי למידה, תהליכי משוב והיד עוד נטויה.

 

אנשים זה מקצוע

אתר קהילת מומחי ומומחיות ניהול משאבי האנוש בישראל. הוקם על ידי העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי האנוש בישראל - מלכ״ר שמטרתו היא קידום מקצוע ניהול משאבי האנוש והעוסקים בו.

השארת פרטי מתענינים

לקבלת מידע נוסף, נשמח לשמוע מכם

אנא השאירו פרטיכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם למידע נוסף
אסטרטגיית מיתוג מעסיק ככלי תומך גיוס
אנשים זה מקצוע

אתר קהילת מומחי ומומחיות ניהול משאבי האנוש בישראל. הוקם על ידי העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי האנוש בישראל - מלכ״ר שמטרתו היא קידום מקצוע ניהול משאבי האנוש והעוסקים בו.

למידע נוסף ויצירת קשר